Egy ideje megállapítható, hogy az emberek szívesebben néznek meg egy videót, mint olvasnak egy könyvet, vagy egy cikket. Sokan át is álltak a videó gyártására azért, hogy könnyebben eljussanak a vásárlóhoz, a fogyasztóhoz, ahhoz akinek szól az üzenet. Tehát készülnek a videók és az emberek nézik. Ez eddig rendben van. Főleg akkor, ha egy számodra új üzenetet kapsz a videóban. De mi van akkor ha egy olyan témában érkezik az információ, amiről már sokat hallottál, amiről sok anyag szól? Megnézed az összeset? Akkor is, ha ez már a 10. videó a témában?
Szerintem a többség egy idő után már nem nézi végig a videókat. Miért? Mert ugyan az ismétlődik bennük, az esetek nagyobb részében. De mi van akkor, ha egy 30 perces videó 24. percénél van az az új információ, ami Neked segítene, újat mond, illetve Téged érdekel? Lemaradsz róla, hiszen már nem nézed meg, annyi ilyet láttál…
Ha mondjuk az a célod, hogy egyes információk elsikkadjanak, de mégse lehessen mondani, hogy nem lettek a nyilvánosságra hozva, akkor Te mit tennél? Gyártanál egy csomó anyagot a témában. Azzal bombáznád a közösséget és csak a sokadikban hangozna el, az amit nem szeretnél a többiek orrára kötni. Jó módszer? Bizony! Ma alkalmazzák? Mit gondolsz?
Miért alakul ez így? Mert a videók nézése időrabló. Leköti a figyelmedet. Persze sokan mondják, a háttérben megy és ha érdekes odafigyelnek. De lássuk be az így nézett, inkább hallgatott anyagok újbóli megtekintése, bizony újra és újra, új információt is hoz. Ugyanis sokszor egy új gondolat, egy rövid történés már elvonja a figyelmünket a háttérben menő anyagról, így nem figyelünk fel a benne rejlő újdonságra.
Én szeretem az írásos anyagokat. Sokszor jobban mint a videókat. Miért? Mert azt gyorsan át tudom futni és látom tartalmaz-e olyan információt, amely a figyelmemre is igényt tarthat. Nem kell az egészet végig olvasnom, ahhoz, hogy felismerjem a képviselt színvonalat, a téma tárgyalásának a mélységét. Az anyag átfutása alapján jó eséllyel tudom eldönteni, fektessek-e időt az elolvasásába. Ez sajnos a videónál nem így van. Azt végig “kell” nézni. Persze van, amin rögtön látszik, hogy gagyi, de a szlogenek világában, könnyen megtéveszthetőek vagyunk, a “megfelelő” kifejezések használata miatt.
Szóval, a módszer:
- Információ dömping. Azaz szemét gyártás.
- Ismétlődő információk.
- A sok infó általi időrablás.
- Hívó szlogenek tömeges használata.
- Az értékes információk elrejtése a tömegbe.
- Mindezt úgy, hogy a szemedet is lekösse.
Ezennel minden készen áll, a még tökéletesebb megtévesztésre. Figyelj, légy résen! Vedd észre a lényeget! Részemről olvasom, ha tehetem, így időt spórolok meg! Abból amúgy is a legkevesebb áll a rendelkezésünkre!
Ne hagyd magadat! Figyelj és vigyázz az idődre! Amit elpazarolsz, soha sem kapod vissza! Amit elszalasztasz, az abban a formában soha többet nem jelenik meg, nem lesz lehetséges élni vele. Csak egy hasomló lehetőség adódhat, ugyan olyan soha!
Somogyi Péter
Lélekszerelő, Hagyatékőrző
Az anyag terjesztése csak a forrás megjelölésével engedélyezett. Minden jog fenntartva.
Ha tetszett, küldd el barátaidnak is!